Tragedia de luni din Copou în care un om a murit şi şapte au fostă răniţi se poate repeta oricând. Un tramvai second-hand a spulberat şase maşini şi un autobuz. Specialişti din Iaşi, Bucureşti şi Arad, consultaţi de „Adevărul de Seară", spun că trebuie făcute revizii tehnice zilnice la tramvaie.
Cele 150 de tramvaie ale Regiei Autonome de Transport Public din Iaşi sunt adevăraţi monştri pe şine. Tancurile de 35 de tone nu oferă siguranţă în trafic, în condiţiile în care 40% din şinele de tramvai din Iaşi sunt în pantă, iar oraşul are cea mai abruptă linie de tramvai din Europa, cu o înclinare de 9%.
Citeşte şi:
Şofer RATT prin beat la volanul unui autobuz plin de călători
Iaşi: Tramvaiul ucigaş din nou la stradă. Prima expertiză exclude eroarea tehnică
EXCLUSIV Ieşeanul ucis de tramvaiul fără frâne a salvat viaţa unui coleg (FOTO)
Iaşi: Fratele asistentei rănită grav de tramvaiul fără frâne: „E un miracol că a scăpat doar cu nişte fracturi!" (FOTO, VIDEO, UPDATE)
În plus, ecartamentul este mult mai îngust decât în alte oraşe ale ţării şi liniile de rulare sunt foarte vechi. Vehiculele second-hand folosite pentru transportul public din Capitala Moldovei sunt scoase demult din uz în marile oraşe europene. Ajung la Iaşi prin donaţie, sunt recondiţionate şi puse din nou pe şine. Majoritatea sunt produse în anii '70. Cel mai vechi tramvai „datează" din 1961.
Şinele de tramvai, refăcute doar pe jumătate
Autorităţile locale au cheltuit până acum peste 25 de milioane de euro pentru reabilitarea a 26 de kilometri de şine de tramvai din cele 77, dar n-au investit şi în cutiile de fier. „Nu putem aduce tramvaie atât timp cât nu avem linii modernizate. Sunt şine în Agronomie, Super Copou, Grădinari, strada Muzicescu care intră în pământ şi pentru care încercăm să găsim finanţare", a spus primarul Gheorghe Nichita. Edilul