Ideea a fost simpla: au cumparat patru biciclete a cite 250 de euro, le-au personalizat, le-au promovat pe Twitter si au asteptat rezultatele. Campania celor de la Fietserbond (Olanda) a creat unele valuri in "twittosfera", in retelele sociale si in presa. Astfel, mai multi oameni au inceput sa pedaleze in oras, chiar si in conditii atmosferice considerate in general nefavorabile ciclismului urban.
Twitter face lucrurile sa se miste
In cadrul unui workshop de la conferinta Velo City 2011 (Sevilla, 23 - 25 martie), Martijn van Es de la Fietserbond a aratat ca se poate promova bicicleta cu resurse putine, dar cu multa istetime si ceva munca. Fietserbond este asociatia olandeza a ciclistilor, cu peste 35.000 de membri cotizanti si 150 de filiale locale in toata tara.
Avind sediul in Utrecht, asociatia militeaza pentru promovarea ciclismului urban in Olanda. Va intrebati ce folos ar avea o asemenea campanie intr-o tara unde 25% din transporturi se face cu bicicleta? Ei bine, dupa cum spunea Gro Harlem Brundtland, fosta prim-ministra a Norvegiei pentru trei mandate, intr-o prezentare de deschidere a conferintei, este important ca tarile dezvoltate sa dea exemple bune constante statelor mai putin evoluate din punctul de vedere al transportului alternativ in orase.
Cele patru biciclete din campanie s-au numit "Twitter bikes" si au fost initial oferite politicienilor, liderilor de opinie, vedetelor. Timp de o saptamina, aceste persoane trebuiau sa pedaleze in oras, pentru transportul zilnic si sa raporteze din cind in cind pe Twitter experientele. Nu toti au facut acest lucru, cel mai reticent fiind un politician olandez liberal, care a sustinut ca i se pare mai amuzant sa mearga pe jos.
Faza a doua a campaniei a constat in deschiderea catre public. Oricine se poate acum inregistra pe site-ul oficial al asociatiei, pen