Matematica nu mai este un bau-bau pentru elevi atunci când sunt folosite noile tehnologii, iar prejudecata potrivit căreia elevii nu mai citesc devine o gogoriţă, atunci când profesorul dă lecturii o altă dimensiune, una multimedia. Doi profesori români au reuşit prin proiectele lor aplicate la clasă să-i convingă pe membrii juriului competiţiei europene eTwinning că metodele folosite de ei sunt inovatoare şi copiii se dau în vânt după orele interactive. Sursa: RĂZVAN VĂLCĂNEANȚU
În acest an, Irina Vasilescu de la Şcoala nr. 195 din Capitală şi Georgeta Badău de la Colegiul Naţional „Horea, Cloşca şi Crişan” din Alba Iulia îşi vor primi premiile în cadrul Conferinţei Europene eTwinning care se va desfăşura la Budapesta, între 31 martie şi 2 aprilie.
Dintre 15.000 de proiecte derulate în acest an şcolar, dintre care 300 selectate şi înscrise în competiţie, România a reuşit să urce pe podium la categoriile „Matematică şi ştiinţe” şi „Proiecte în limba franceză” pentru cele mai bune exemple de practici realizate cu ajutorul Tehnologiei Informaţiei şi Comunicării.
Premiile europene eTwinning se află la a şasea ediţie, iar în România, peste 7.600 de profesori din 4.600 de şcoli sunt înscrise pe platforma eTwinning.net cu proiecte educaţionale.
„Dincolo de materia obligatorie în orar, pentru mulţi înfricoşător de riguroasă şi de precisă, matematica poate deveni, cu suportul noilor tehnologii, un spaţiu al imaginaţiei şi al creativităţii, o călătorie plină de experienţe noi, de descoperiri utile şi mai ales de noi tovarăşi de aventură, ei înşişi, prin experienţa culturala diferită, un nou coridor de învăţare şi dezvoltare”, a explicat demersul său Irina Vasilescu, profesoara care a creat „Maths in Wonderl@and”.
Şi Georgeta Bărdău a reuşit prin proiectul ei „Lectures partagées” să demonstreze că este falsă ipoteza care arată că