Austriecii de la BauMax, care au deschis ieri cel de-al 14-lea magazin de pe piaţa locală, au ajuns în cinci ani să concureze cu Bricostore pentru a treia poziţie pe piaţa de profil, în condiţiile în care BauMax şi-a continuat investiţiile în expansiune inclusiv în perioadă de criză, deschizând şase magazine în ultimele 12 luni.
Nicola Szekely, country manager al BauMax pe pieţele din România şi Bulgaria, spune că firma pe care o conduce şi-a majorat vânzările cu 24% anul trecut, până la 138 de milioane de euro, în timp ce francezii de la Bricostore au anunţat un declin al vânzărilor de 17%, până la circa 140 de milioane de euro. Cei mai mari jucători de pe această piaţă sunt Dedeman şi Praktiker, potrivit informaţiilor existente.
"Pentru acest an ne propunem o cifră de afaceri de 200 de milioane de euro. Cu o medie de vânzări de 13-14 milioane de euro per magazin putem atinge acest nivel. În plus, credem că piaţa va cunoaşte în al doilea semestru o uşoară creştere organică", a declarat Szekely.
BauMax a finalizat ieri o investiţie de circa 15 milioane de euro într-un magazin de 14.000 de metri pătraţi de pe Şoseaua Chitilei, la o distanţă de circa un kilometru de parcul comercial Colosseum, aflat în construcţie, unde francezii de la Leroy Merlin vor deschide primul magazin de bricolaj din România în toamna acestui an.
Şi austriecii îşi continuă planurile de investiţii, dar în momentul de faţă nu au niciun alt proiect în construcţie.
"Pregătim alte trei magazine în următoarea perioadă, dar deschiderea este condiţionată de evoluţia pieţei construcţiilor. Oraşele vizate sunt Bucureşti, Oradea şi Cluj, dar niciun proiect nu este în prezent în construcţie. Avem terenuri pentru două dintre aceste proiecte. Pe termen mediu ne propunem deschiderea a 3-4 magazine pe an, în următorii 3-4 ani. Putem ajunge la o reţea de 25-27 de magazine",