Industria berii din Romania este “foarte in viata”. Astfel sintetizeaza una dintre vestile bune ale inceputului de an, Jan Derck van Karnebeek, presedintele Asociatiei Berarii Romaniei. Cu toate acestea, evolutia pietei de profil in 2011 este incerta, aflandu-ne abia “in minutul zece al unui meci de fotbal”.
“Berea e ca un meci de fotbal, care dureaza 90 de minute. Suntem abia la minutul zece al meciului. Nici jucatori precum Ronaldo sau antrenori precum Mourinho nu pot sa spuna cum se va termina meciul din primele zece minute”, spune Jan Derck van Karnebeek.
In opinia sa, evolutia economiei romanesti si a industriei de bere va depinde foarte mult de recastigarea increderii consumatorilor. “Vestea buna este ca industria berii este foarte in viata. Atunci cand fiecare va crede ca maine va fi mai bine decat astazi, atunci vom vedea ca economia reincepe sa creasca”, subliniaza presedintele Asociatiei Berarii Romaniei.
Totodata, acesta considera ca revenirea economica se va baza pe consum si productivitate si nu pe creditare.
“Creditele au cunoscut o dezvoltare mult prea rapida in perioada 2005-2008, oamenii si-au asumat responsabilitati financiare care ii depaseau, si care acum trebuie ajustate. Acesta este si unul din motivele pentru care aceasta criza dureaza mai mult de cateva luni, intrucat consumatorii trebuie sa isi reduca nivelul de indatorare. Cred ca revenirea economica se va baza pe consum si productivitate, romanii sunt oameni destepti, si-au invatat lectiile si vor fi mai atenti. Viitorul Romaniei sta in productia si consumul brandurilor locale”, explica van Karnebeek.
2010 a reprezentat al doilea an de scadere pentru industria locala de bere, piata contractandu-se cu 3,5% fata de 2009, pana la un volum de 17 milioane de hectolitri. In ultimii doi an, industria de profil a intregistrat un declin de 16% fata de anul 2008, c