Angajatul care superviza noaptea trecută traficul aerian pe aeroportul Reagan a adormit în timpul orelor de program.Două avioane de pasageri au aterizat în siguranţă, fără să fie ajutate de către turnul de control, ci doar ghidate de către cei care se ocupă de traficul regional, aflaţi la 64 de kilometri distanţă, scrie Huffington Post.
Bărbatul, singurul care se ocupa de dirijarea traficului aerian în acel moment, a adormit şi nu s-a trezit la apelurile piloţilor celor două avioane. Aceştia au reuşit, totuşi, să ia legătura cu turnul de control regional din Warrenton, care i-a îndrumat spre o aterizare în siguranţă. "După ce piloţii au văzut că nu pot lua legătura cu turnul din aeroport, i-au chemat în ajutor pe cei din Warrenton. Aceştia au încercat să contacteze telefonic turnul de control de pe aeroportul Reagan însă fără succes", a relatat Peter Knudson, purtătorul de cuvânt al Consiliului Naţional pentru Siguranţa Transporturilor (NTSB).
• Experţii în aviaţie au spus că acest lucru nu se întâmplă în mod normal. "Nu sunt sigur dacă am întâlnit o astfel de situaţie în toţi anii în care am pilotat", a povestit John Cox, care a pilotat timp de 35 de ani.
Oficialii aeroportului susţin că piloţii au făcut ceea ce era recomandat şi că avioanelenu s-au aflat în real pericol pentru că sunt instruiţi să treacă şi prin astfel de incidente. Aceştia au adăugat şi faptul că pistele erau luminate la acea oră şi că aterizarea nu a fost una dificilă. În cel mai rău caz, piloţii celor două avioane puteau să anunţe prin radio celelalte nave ca să elibereze calea pentru aterizare. Au recunoscut însă că dacă existau anumite echipamente lăsate pe piste, situaţia nu ar fi fost uşor de rezolvat şi ar fi fost un risc adevărat pentru siguranţa pasagerilor.
John Goglia, fost membru NTSB, a declarat că incidentul ar trebui să îi îngrijoreze pe conducătorii aeropor