Transurb foloseşte pentru transportul gălăţenilor patru tramvaie nemţeşti fabricate între anii 1956-1957. În ciuda vechimii considerabile a parcului de vagoane, până acum nu s-a înregistrat niciun accident grav din cauze de ordin tehnic.
În urmă cu două zile un tramvai a deraiat la Iaşi, accidentul soldându-se cu moartea unui om şi rănirea a încă şapte persoane.
A fost invocată drept cauză principală sau secundară vechimea tramvaiului. În acest context este de remarcat că şi la Galaţi circulă în prezent 63 de tramvaie, dintre care patru au fost produse în anii 1956-1957, având o vechime de 54-55 de ani.
Zilnic, revizie tehnică
Conducerea societăţii de transport public local dă asigurări că tramvaiele circulă în condiţii de siguranţă maximă.
"Este adevărat că unele sunt foarte vechi, dar trebuie precizat că niciun tramvai nu iese pe traseu fără să fie văzut de o echipă tehnică. Practic, sunt efectuate revizii zilnice la tramvaiele care urmează să fie puse în circulaţie", ne-a declarat Genica Totolici, directorul SC Transurb.
În parcul societăţii de transport se mai găsesc 15 tramvaie fabricate în perioada 1984-1986, 31 de tramvaie fabricate între 1977 şi 1978 şi 13 care au ieşit pe poarta fabricii între anii1969-1979.
Reprezentanţii societăţii de transport susţin că tramvaiele sunt monitorizate permanent, pentru ca, la momentul apariţiei unei defecţiuni, să fie întreruptă alimentarea cu energie electrică, situaţie în care vagoanele se opresc automat.
Adevăratul pericol îl constituie infrastructura, aflată într-o stare deplorabilă.
Majoritatea liniilor de tramvai din Galaţi sunt aşezate direct pe pământ şi aproape zilnic acestea se fisurează.
"Foarte importante la vagoane sunt bandajele (n.r. roţile tramvaiului), care au fost înlocuite de mai multe ori. Nu con