Şi angajatorii, şi absolvenţii de studii universitare se declară de acord cu ideea că, în momentul de faţă, sistemul de învăţământ superior reuşeşte să le furnizeze absolvenţilor cunoştinţele teoretice de care au nevoie, nu însă şi abilităţile practice. Aceasta este concluzia la care a ajuns un studiu recent al Consiliului Naţional al Calificărilor şi al Formării Profesionale. Iniţiatorii cercetării au prezentat, marţi, la Timişoara, rezultatele studiului privind relevanţa calificărilor universitare pentru piaţa muncii şi aşteptările angajatorilor în materie de cunoştinţe şi competenţe pe care absolvenţii, viitori angajaţi, ar trebui să le aibă la sfârşitul studiilor universitare.
Primii paşi pe piaţa muncii
Ce se întâmplă cu majoritatea absolvenţilor după finalizarea studiilor? În ce măsură sunt utile pe piaţa muncii achiziţiile din facultate? Sunt banii cheltuiţi în aşa fel încât absolvenţii să constituie o resursă umană care să pună în mişcare o economie de calitate? Acestea sunt întrebările la care a încercat să răspundă studiul sociologic “Absolvenţii recenţi de învăţământ superior şi integrarea lor pe piaţa muncii”.
Studiul a fost realizat în cadrul proiectului „Dezvoltarea unui sistem operaţional al calificărilor din învăţământul superior din România”, co-finanţat de Fondul Social European şi Guvernul României, în cadrul Programului Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane, prin contractul POSDRU/2/1.2/S/2.
Rezultatele cercetării sociologice au fost prezentate marţi, la Timişoara, în cadrul unui seminar organizat de Unitatea Executivă a Consiliului Naţional al Calificărilor şi al Formării Profesionale a Adulţilor, evenimentul fiind moderat de către conf. univ. dr. Adrian Basarabă, şeful catedrei de Politologie a Facultăţii de Ştiinţe Politice, Filosofie şi Ştiinţele C