Ziarul Gândul renunţă la ediţia tipărită şi adoptă un nou model de business. Din 8 aprilie, editorii au anunţat că vor oferi cititorilor o experienţă digitală completă – online, pe iPad şi pe mobil, devenind un produs media exclusiv digital.
Măsura a fost luată de Publimedia, compania care a cumpărat ziarul, în 2006, din cauza costurilor tot mai mari legate de tipărire şi distribuţie. Jurnaliştii se tem că „trecerea” se va face şi cu preţul unor disponibilizări, susţin surse citate de reportervirtual.ro.
“Gândul adoptă un nou model de business şi oferă cititorilor experienţa digitală completă: online, pe iPad şi pe mobil. Pe 8 aprilie, ziarul lansează aplicaţia proprie de iPad şi dezvăluie noua versiune a site-ului gândul.info, cu multiple funcţionalităţi noi şi un layout restilizat. Prin adoptarea noului model de business, ziarul face tranziţia de la print la noile platforme de distribuţie a conţinutului.
În mass-media din România, gândul este prototipul unui nou model de business exclusiv digital, în care conţinutul de calitate ajunge la cititori prin cele mai moderne platforme.
Online, pe iPad şi pe mobil, cititorii vor avea acces la informaţiile exclusive cu care ziarul i-a obişnuit, la opiniile unora dintre cei mai apreciaţi editorialişti din presa românească, dar şi la infografice, fotografii şi video ce valorifică potenţialul de multimedia şi de interactivitate pe care îl oferă web-ul şi dispozitivele mobile.
Vom continua investiţia in conţinutul de calitate şi vom converti gândul într-un produs al viitorului”, spune redactorul-şef al publicaţiei Claudiu Pândaru, într-un comunicat de presă.
Gândul a fost lansat, în mai 2005, de jurnaliştii-demisionari de atunci de la Adevărul: Cristian Tudor Popescu, Adrian Ursu, Lelia Munteanu şi Bogdan Chirieac.
La conducerea ziarului s-a aflat şi Mircea Dinescu, care a renunţat la fun