România va fi un şantier în acest an şi va câştiga pariul privind dezvoltarea infrastructurii rutiere, a anunţat joi ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Anca Boagiu.
„România va fi un şantier anul acesta, pot să vă garantez că este un pariu pe care îl vom câştiga”, a afirmat ministrul, citată de Mediafax, la o conferinţă pe tema transporturilor.
Ea a adăugat că în prezent sunt în execuţie 243 kilometri de autostradă, sunt pregătite licitaţii pentru alţi 220 kilometri, acesta fiind „cel mai mare program de construcţii de autostrăzi demarat în România”.
Boagiu a arătat că în ultima perioadă au avut loc modificări legislative care au vizat remedierea problemelor legate de proiectele de investiţii, printre care contestarea licitaţiilor, exproprierile sau cele legate de contractare, dar că mai există o problemă foarte greu de combătut, şi anume plecarea personalului specializat de la stat la companii private.
„Avem nevoie de personal calificat, care să se întoarcă în administraţie”, a spus ministrul.
Ea a adăugat că în ultima perioadă Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) a angajat 30 de tineri ingineri şi vrea să încheie parteneriate cu facultăţile de construcţie din toată ţara.
Referindu-se la problema finanţărilor lucrărilor, Boagiu a afirmat că nu există probleme cu asigurarea fondurilor.
De asemenea, potrivit ministrului, instituţia va lua măsuri pentru a nu mai exista „personaje care să vină şi să facă trafic de influenţă”.
Întrebată după conferinţă despre autostrada Comarnic-Braşov, Boagiu a spus că proiectul este reevaluat în prezent pentru relansarea licitaţiei în concesiune şi se pregătesc noile caiete de sarcini.
Pe de altă parte, tronsonul Piteşti-Sibiu, pentru care nu există finanţare, va fi realizat prin parteneriat de tip public-privat.
România va fi un şantier în aces