Mediul de lucru placut ramane in topul modalitatilor non-financiare prin care companiile incerca sa isi retina angajatii buni in cadrul companiei, insa in ultimul trimestru al anului trecut au castigat teren beneficiile financiare si training-urile, arata un studiu al HR Club, realizat de compania Daedalus.
74,6% din companiile respondente au spus ca mediul de lucru placut este una din modalitatile de retentie folosite, in usoara crestere fata de trimestrul 3.
Pe locul doi ca tehnica de retentie se afla training-urile si actiunile de dezvoltare profesionale. Aceste masuri au cunoscut si una dintre cele mai mari cresteri trimestriale dupa numarul companiilor care spun ca le utilizeaza. Astfel, in T3, peste 48% din companii utilizau training-uri, iar in T4, procentul a urcat la 57,8%.
Pe pozitia a treia se afla recunoasterea valorii angajatilor, care se afla insa in scadere. In T3, peste 60% din companii utilizau aceasta tehnica, iar in T4, ponderea a scazut la peste 57%.
Intalnirile formale cu managementul companiei se situeaza pe locul 4, in timp ce oferirea de alte beneficii salariale este pe pozitia a 5-a, dar cu o crestere substantiala a numarului de companii care au spus ca utilizeaza aceasta tehnica de retentie. Astfel, in T3 26,4% din companii au spus ca folosesc aceste metode, iar in T4 procentul a ajuns la 35,8%.
Cresterea puterii de decizie a angajatilor si promovarile sunt de asemenea in topul metodelor folosite insa pe pozitii inferioare.
11,5% din companii spun ca au cheltuit in ultimul trimestru mai multi bani decat bugetul alocat pentru training, in timp ce 26,2% spun ca sumele cheltuite au fost mai mici decat cele alocate, ambele procente sunt in scadere cu cateva puncte procentuale fata de trimestrul anterior. In ultimul trimestru atat ponderea companiilor care folosesc cu precadere training