Atitudinea candidatilor se afla pe prima pozitie pentru cea mai mare parte din companii atunci cand angajeaza pentru posturi entry level si pe locul doi in topul criteriilor evaluate in cazul celor care aplica pentru pozitii de middle, arata un studiu realizat pentru HR Club de compania Daedalus
Potrivit studiului in ultimul trimestru din 2010, 63,3% din companiile respondente au angajat, in scadere fata de primul trimestru, cand procentul era de peste 70%. Totusi, procentul este in usoara crestere fata de trimestrul 3.
Din companiile care au planuri de recrutare cele mai mari ponderi pentru recrutare externa existand pentru pozitiile de specialisti in anumte arii de activitate si entry level. Cele mai multe companii au spus ca din numarul total de CV-uri sub 30% din eligibile, iar cei mai multi spun ca recrutarea unui angajat costa peste 50 de euro.
Dintre respondenti doar 13% au spus ca peste 30% din CV-uri sunt elibigile.
Cum sunt recrutati incepatorii
In cazul recrutarii pentru pozitii de entry level, studiul arata ca cele mai frecvente surse de recrutare externa sunt referintele candidatilor sau recomandarile interne, aplicatiile directe si site-urile de recrutare.
Doar 16% din companii au spus ca angajeaza dupa programe de intership, iar cele mai putin utilizate modalitati de recrutare sunt institutiile educationale sau ONG-urile.
In selectia candidatilor, cele mai utilizate criterii in recrutarea de incepatori sunt atitudinea candidatilor, plierea personalitatii acestora pe cultura organizatiei si pe locul trei abilitatile de comunicare ale acestora.
Abilitatile tehnice si studiile superioare sunt cele mai putin importante criterii de recrutare pentru angajatori.
Cum sunt recrutati specialistii
In cazul recrutarii externe de specialisti, cele mai frecvente