România va fi un şantier în acest an şi va câştiga pariul privind dezvoltarea infrastructurii rutiere, a declarat, joi, într-o conferinţă de presă, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Anca Boagiu, potrivit Mediafax.
Ea a adăugat că în prezent sunt în execuţie 243 kilometri de autostradă, sunt pregătite licitaţii pentru alţi 220 kilometri, acesta fiind "cel mai mare program de construcţii de autostrăzi demarat în România".
Boagiu a arătat că în ultima perioadă au avut loc modificări legislative care au vizat remedierea problemelor legate de proiectele de investiţii, printre care contestarea licitaţiilor, exproprierile sau cele legate de contractare, dar că mai există o problemă foarte greu de combătut, şi anume plecarea personalului specializat de la stat la companii private.
"Avem nevoie de personal calificat, care să se întoarcă în administraţie", a spus ministrul.
Ea a adăugat că în ultima perioadă CNADNR a angajat 30 de tineri ingineri şi vrea să încheie parteneriate cu facultăţile de construcţie din toată ţara.
Referindu-se la problema finanţărilor lucrărilor, Boagiu a afirmat că nu există probleme cu asigurarea fondurilor.
De asemenea, potrivit ministrului, instituţia va lua măsuri pentru a nu mai exista "personaje care să vină şi să facă trafic de influenţă".
Ministrul a adăugat că nu a dorit până în prezent să aibă întâlniri cu reprezentanţi ai companiilor private, iar cu cei care reprezentau grupuri străine a avut întâlniri la care au participat şi ambasadorii respectivelor state.
Boagiu a solicitat acestora să realizeze în România lucrări la aceeaşi calitate ca în ţările de origine.
"Suntem state membre ale Uniunii Europene şi avem obligaţia de a cheltui banii cu celeritate şi onestitate", a arătat ministrul.
Ea a adăugat că va fi intolerantă cu tergiversarea lucrărilor în cazul în care nu exis