* România va fi, în acest an, un şantier
Ţara noastră dispune de fonduri suficiente pentru dezvoltarea infrastructurii, a subliniat, ieri, Anca Boagiu, ministrul Transporturilor, în conferinţa "Infrastructura rutieră - pariul anului 2011", organizată de revista "Bursa Construcţiilor": "Avem bani pentru infrastructură. România are la dispoziţie pentru infrastructura rutieră şi feroviară 5,6 miliarde euro de la Uniunea Europeană, pe care trebuie să îi cheltuim până în 2015. Este extrem de important să reuşim să cheltuim sumele alocate, pentru că, în curând, se va stabili următorul exerciţiu bugetar european 2014-2020 şi acest lucru va fi primul care va fi luat în calcul în momentul alocării noului buget".
Ministrul de resort a declarat că, în acest an, "România va fi un şantier şi va câştiga pariul privind dezvoltarea infrastructurii rutiere". Potrivit domniei sale, în prezent se află în execuţie 243 de kilometri de autostradă, fondurile pentru realizarea lucrărilor, de peste 2 miliarde euro, provenind de la bugetul de stat şi dintr-un credit contractat de la Banca Europenă pentru Investiţii (BEI). Tot în acest an, vor fi demarate proiectele pentru alţi 220 km de autostradă. "Şi programul de reabilitare s-a dezmorţit şi, ca urmare, avem în lucru circa 900 de km de drumuri naţionale, pentru care avem alocat, din împrumutul BEI, aproximativ 1 miliard de euro", a mai spus reprezentantul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii (MTI).
Daniela Drăghia, directorul general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), a declarat că, până în anul 2013, vom avea circa 400 de km noi de autostradă şi că autoritatea are pregătit un pachet de proiecte pentru realizarea unor variante de ocolire până în 2020.
* Vom atrage 22% din FEDR, în 2011
Până în 2012, vor fi construiţi 150 km de autostradă şi 18 km de varia