A doua mare noutate din ultimul an pentru Alfa Romeo, Giulietta are greaua sarcină de a păstra stilul de condus italian al fostei 147, dar şi de a aduce fiabilitatea capabilă să o menţină în lupta cu sportivele germane.
Confruntaţi cu necesitatea reutilizării platformelor pentru a ţine sub control costurile, italienii din Grupul Fiat au hotărât ca noua Alfa Romeo Giulietta să utilizeze o evoluţie a platformei pe care au fost deja construite Fiat Bravo şi Lancia Delta, lucru care i-a cam deranjat pe criticii mărcii. Este, în aceste condiţii, noua Giulietta o Alfa Romeo veritabilă sau avem de-a face cu un Fiat Bravo cu materiale mai bune şi ceva modificări care să îi confere o ţinută sport?
În primul rând, merită menţionat că noua arhitectură C-Evo va sta şi la baza înlocuitoarei lui 159, o maşină de clasă medie, ceea ce ar trebui să ducă de la bun început cu gândul la performanţe superioare atunci când e declinată, ca în cazul Giuliettei, în segmentul compact.
În al doilea rând, având la test versiunea Quadrifoglio Verde de 235 CP, toate discuţiile referitoare la apartenenţa pe drept sau nedrept la marca Alfa au dispărut la primul viraj abordat sportiv, apoi în linie dreaptă în mai puţin de 6,8 secunde.
La vita e bella. Pe fast forward
Primul lucru pe care îl remarci la Giulietta este designul, răpitor de frumos, deşi din punctul meu de vedere vechile linii ale mărcii ţineau totuşi de o zonă clasică greu de atins de maşinile actuale. Al doilea lucru pe care îl remarci este că interiorul, cel puţin pe versiunea de test, ştie să îmbine designul de top şi cu utilul, pentru că ai unde să pui o sticluţă de apă, telefonul şi chiar un aparat foto, dacă acesta din urmă nu e prea mare. Iar calitatea asamblării este mult peste ce oferea vechea 147.
Însă focusul îţi va migra rapid spre modul în care se conduce Giulietta. Au dispărut senzaţiile