Bill Nguyen, omul care vândut serviciul de muzică Lala companiei Apple, a lansat reţeaua de socializare Color, disponibilă doar pe smartphone-uri. De fiecare dată când cineva va deschide aplicaţia de pe smartphone, vor putea să vadă fluxul de imagini şi clipuri ale oricărei persoane aflată la 50 de metri în preajmă, informează Bloomberg.
Color încheie perioada cererilor de prietenie sau setări de acces. Prin simpla deschiderea a aplicaţiei şi introducerea numelui, utilizatorul acceptă să i se facă publice informaţiile. Creatorul conceptului Color, Nguyen, crede că această transparenţă în publicarea informaţiilor va conduce la mai multă încredere şi civilizaţie în socializarea via Internet.
Color vrea să încheie perioada conturilor anonime. Lucrul acesta va fi destul de greu de reuşit pentru că îşi doreşte să schimbe regulile cu care utilizatorii reţelelor de socializare au fost obişnuiţi. Nguyen ştie că va avea nevoie de mulţi utilizatori pentru ca aplicaţia lui să aibă succes. "Aplicaţia va funcţiona cel mai bine dacă oamenii din aceleaşi zone se vor loga deodată şi acest lucru este greu de realizat", a declarat antreprenorul.
• Momentan, compania Color are aproximativ 30 de angajaţi, dintre care ingineri de la Google, Twitter şi Apple. Nguyen se aşteaptă ca numărul lor să se dubleze sau chiar tripleze până la sfârşitul anului.
• Înainte de lansare, Color a anuţat o finanţare de 41 de milioane de dolari din partea companiei Sequoia şi a altor câteva firme.
Cum funcţionează Color
Când utilizatorii înregistraţi se află în apropiere de alţii, le este permis accesul la fotografiile, clipurile şi textile încărcate de ceilalţi exclusiv prin aplicaţia Color. Softul aplicaţiei se foloseşte de tehnologiile integrate în smartphone-uri.
"Este parte voyeurism, parte viaţa reală", a declarat Michael Krupka, director managerial a Bain