În primele două luni ale anului au fost livrate clienţilor autohtoni 8.632 de autoturisme noi, faţă de 7.997 de unităţi – în aceeaşi perioadă a lui 2010. Dacia, Volkswagen şi Skoda sunt, de departe, mărcile cu cele mai mari vânzări, în timp ce Alfa Romeo, Kia şi Suzuki au înregistrat cele mai consistente creşteri, comparativ cu anul trecut. Sursa: DACIASursa: SKODA
1 /.
1.977 dintre cele 8.632 de autoturisme noi livrate clienţilor români de la începutul anului aparţin gamei Dacia.
Potrivit statisticii Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), piaţa auto locală a cunoscut o uşoară creştere (7,9%), în primele două luni ale acestui an, comparativ cu acelaşi interval din 2010, când au fost vândute 7.997 de maşini.
Skoda şi Volkswagen, cele mai căutate maşini de import
Alături de Dacia, cele mai căutate mărci în 2011 au fost Volkswagen şi Skoda, cu 980, respectiv, 869 de autoturisme livrate în perioada ianuarie-februarie.
Următorul lot, în ordinea preferinţelor, este alcătuit din trei producători cu rezultate foarte apropiate: Opel (519 maşini vândute), Ford (517) şi Renault (516).
Cinci producători care, în cel mai rău caz, şi-au dublat vânzările
Mărcile care au bifat cele mai importante creşteri comerciale, în comparaţie cu 2010, sunt: Alfa Romeo (260%), Kia (168,9%), Suzuki (135,4%), Nissan (123,8%) şi Lancia (100%).
Rezultatele brandurilor italiene nu le recomandă însă pentru a face parte din Top 20 vânzări.
Nouă mărci cu rezultate mai slabe decât anul trecut
Chiar şi pe o piaţă aflată pe un uşor trend ascendent există jucători care au înregistrat rezultate inferioare celor obţinute în prima parte a anului trecut: BMW (-7,5%), Chevrolet (-20,8%), Citroen (-24,1%), Fiat (-30,3%), Ford (-41,6%), Hyundai (-65,7%), Lexus (-62,5%