Monica Iavorschi (37 de ani), directorul general al producătorului de electrocasnice Arctic de la Găeşti, a reuşit să readucă afacerile companiei pe care o conduce pe un trend ascendent.
Arctic a obţinut anul trecut o cifră de afaceri de 200 de milioane de euro, după un 2009 mai slab, când business-ul s-a contractat cu 30%, sub nivelul de 230 mil. euro din 2008.
Iavorschi a fost numită în 2008 în poziţia de director general al Arctic. "Atunci nu ştiam că vine criza". Ea spune că anul trecut lucrurile nu au fost foarte complicate "pentru că ne obişnuisem deja cu criza, pe care am început să o resimţim de la finalul lui 2008". Iavorschi lucrează în cadrul Arctic de zece ani, când a ocupat poziţia de manager de marketing.
"Comportamentul de consum s-a schimbat pe toate categoriile de produse. În cazul frigiderelor, unde se cumpărau combine şi produse de mari dimensiuni - tendinţă vizibilă în 2005-2008 -, acum lucrurile s-au întors la 180 de grade. Oamenii au schimbat combina cu frigiderul cu două uşi şi aparatele mari cu altele cu volume mai mici."
Arctic a reuşit anul trecut să majoreze numărul de frigidere produse la Găeşti până la circa 1,2 milioane, cu 15% mai multe decât în anul 2009. Din totalul producţiei circa 80% au mers la export, în ţări precum Turcia, Franţa, Anglia, Spania şi Germania.
Monica Iavorschi (37 de ani), directorul general al producătorului de electrocasnice Arctic de la Găeşti, a reuşit să readucă afacerile companiei pe care o conduce pe un trend ascendent.
Arctic a obţinut anul trecut o cifră de afaceri de 200 de milioane de euro, după un 2009 mai slab, când business-ul s-a contractat cu 30%, sub nivelul de 230 mil. euro din 2008.
Iavorschi a fost numită în 2008 în poziţia de director general al Arctic. "Atunci nu ştiam că vine criza". Ea spune că anul trecut lucrurile nu au fost foarte complicat