"Am un buget: cum să-l aloc?", a fost întrebarea care i-a preocupat pe o mare parte dintre cei peste 120 de directori de resurse umane, consultanţi, avocaţi şi manageri generali, prezenţi ieri la conferinţa "Perspective pentru HR în 2011: Ce misiune va avea managerul de HR în dezvoltarea companiilor", organizată de Ziarul Financiar în parteneriat cu firma de asigurări Alico, casa de avocatură PeliFilip şi reţeaua de clinici private Regina Maria.
Ei s-au arătat mai optimişti în privinţa dezgheţării angajărilor şi a bugetelor de training anul acesta, după doi ani în care dezbaterile erau focalizate pe teme legate de posibilităţile de reducere de costuri cu angajaţii sau pe retenţia performerilor în companie pe bani mai puţini şi cu responsabilităţi mai mari.
E o greşeală să încerci să faci acelaşi lucru, iar aşteptările tale să fie diferite, a fost de părere Adela Jansen, directorul executiv de reurse umane BRD Groupe Société Générale, care are în gestiune aproximativ 9.300 de angajaţi.
"Suntem o bancă tânără, cu angajaţi care au vârste începând de la 23 de ani, dintre care 83% au studii superioare, care au fost angajaţi în perioada de creştere, în urmă cu 3-4 ani - când făceam câte 2.000 de recrutări pe an- şi care au trecut de entuziasmul primului job. Pentru ei, o nouă strategie de formare trebuia implementată urgent", a spus Jansen. Banca şi-a majorat efectivul de personal cu aproape 100 de noi salariaţi în perioada 2009- 2010.
În materie de recrutare însă, mulţi oameni din domeniul resurselor umane s-au reorientat către serviciile firmelor care închiriază angajaţi, businessul agenţilor de muncă temporară triplându-se în perioada 2008- 2010.
"Dacă în 2004, în România erau 4.000 de angajaţi temporari, în prezent există circa 50.000 de angajaţi temporari, cu o pondere de 1,1% din efectivul total de salariaţi. La nivel european, 30% di