Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, face pariu cu autostrăzile. Garantează că îl va câştiga şi că, după ce România se va transforma într-un şantier, în câţiva ani vom avea mai bine de 400 de kilometri de drum circulabil în ţară.
Motivele de pesimism sunt puţine, bani avem, voinţa politică nu lipseşte, tot ce ne mai trebuie sunt drumarii.
Drumarul, în sensul din DEX, poate însemna atât o persoană care face drumuri, cât şi un cetăţean care şi-a văzut de drum. În cazul României, drumarii au preferat în bună măsură varianta a doua - şi-au luat drumul de la stat la privat, preferând să repare drumuri pe bani mulţi decât să le facă pe bani mai puţini.
"Ne trebuie drumari ca să facem drumuri, până acum lucram cu agricultori", spune doamna ministru. O consecinţă a pariului pierdut cu agricultura de acum mulţi ani, probabil...
Să nu intrăm, însă, în panică. Anca Boagiu are o soluţie la problemă. Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) a angajat deja 30 de ingineri tineri şi vânează alţii care acum sunt pe băncile facultăţilor. Lipsa lor de experienţă nu trebuie să ne sperie. În fond, fie că are caş la gură, fie că e aproape de pensionare, inginerul responsabil cu realizarea autostrăzilor în România are tot aceeaşi minimă experienţă, raportată la minimum de kilometri realizaţi până în prezent.
La rândul ei, directorul CNADNR, Daniela Drăghia, vine cu mesaje de bine. "Până în 2013 vom putea discuta de lungime de autostradă în jur de 390-400 de kilometri". Deci peste doi ani mai discutăm... Tot e ceva!
Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, face pariu cu autostrăzile. Garantează că îl va câştiga şi că, după ce România se va transforma într-un şantier, în câţiva ani vom avea mai bine de 400 de kilometri de drum circulabil în ţară.
Motivele de pesimism sunt puţine, bani avem, voinţa politică nu lipseşte, tot