Publicitatea agresivă a acţionarului minoritar PCC SE, sancţionată de curând ca publicitate înşelătoare de către CNA, pare să fie un instrument prin care un acţionar minoritar încearcă scăderea valorii de piaţă a unei companii pentru a o prelua mai apoi la un preţ derizoriu şi pentru a descuraja orice competiţie serioasă în momentul privatizării.
Acţiunile PCC în ultimii ani s-au concentrat pe deschiderea de litigii, alungarea oricăror finanţatori interesaţi să investească în Oltchim, discreditarea managementului Oltchim, toate acestea conducând la blocarea activităţii la capacitate maximă şi, în final, cauzând pierderi importante.
Atât statul român prin Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri (MECMA), cât şi conducerea Oltchim, şi-au exprimat de curând dorinţa de a avea o privatizare de succes a celui mai mare combinat petrochimic din Centrul şi Sud-Estul Europei. Pentru că acesta este un deziderat important al României, conducerea Oltchim şi Ministerul Economiei se văd obligaţi să facă câteva lămuriri importante, menite să răspundă afirmaţiilor neadevărate lansate de acţionarul minoritar PCC SE.
* De 11 ani, Oltchim nu a mai primit garanţii de stat
În ciuda acuzaţiilor PCC SE, Oltchim nu a mai primit garanţii de stat din anul 2000, nu are datorii la bugetul de stat şi nu a beneficiat niciodată de scutirea de la plată a impozitelor.
* AVAS nu este interesat de executarea Oltchim, iar datoria către Eximbank nu există
AVAS nu poate executa Oltchim deoarece Guvernul României a aprobat un Memorandum prin care solicită Comisiei Europene aprobarea conversiei datoriilor către AVAS în acţiuni, această solicitare fiind în prezent în analiza Comisiei. Datoria faţă de AVAS a reapărut ca urmare a diminuării capitalului social din anul 2007, ocazie cu care PCC şi-a crescut procentul deţinut în acţionariatul Oltchim în mod ar