Franke România, liderul pieţei de sisteme incorporabile pentru utilarea bucătăriei, estimează că în acest an va avea o creştere a afacerilor de 10%, la aproape 47 milioane lei, după ce anul trecut cifra de afaceri a scăzut cu 8 puncte procentuale, la 42,7 milioane lei, a anunţat ieri compania, într-o conferinţă de presă. "Creşterea preconizată pentru acest an este susţinută de deschiderea a 13 noi showroom-uri şi de lansările de produse", a declarat Florin Porojan-Gheaja, general manager al companiei. Acesta a mai spus că aceste noi showroom-uri sunt dezvoltate împreună cu anumiţi parteneri de afaceri, iar investiţia Franke este de 100.000 de euro.
Profitul companiei a rămas anul trecut la acelaşi nivel din 2009, de 2,2 milioane lei. Potrivit datelor companiei, Franke România deţine în prezent o cotă de piaţă de 50%. Despre comportamentul consumatorilor, compania a spus că numărul acestora a scăzut, însă clienţii cumpără mai multe produse. "Deşi am avut în 2009-2010 mai puţini clienţi, aceştia au cumpărat un număr mai mare de produse", a explicat Florin Porojan-Gheaja adăugând că, în 2008, media era de 3-4 produse, iar în 2009-2010, numărul mediu este de 5-6 produse. În 2010, preţurile sistemelor incorporabile pentru utilarea bucătăriei au avansat uşor, pe fondul majorării costurilor cu materiile prime, iar valoarea medie a unei achiziţii pe factură este estimată la 1.500-2.000 de euro.
Despre evoluţia pieţei de sisteme incorporabile pentru bucătărie, reprezentantul Franke România a spus că anul trecut a scăzut cu 12%, după ce în 2009 declinul a fost de 40-42%. "În 2010, majoritatea achiziţiilor au fost pentru reamenajare", susţine reprezentantul Franke România. "Valoarea acestei pieţe este de 40-50 milioane de euro, iar în acest an, dacă nu apar factori externi suplimentari, evoluţia va fi una stabilă, poate o uşoară creştere", a afirmat Florin Poroja