Grupul Marinopoulos a intrat pe piaţa locală în urmă cu mai bine de un deceniu şi s-a extins în trei domenii: cosmetice prin reţeaua de magazine Sephora, cafenele cu Starbucks şi îmbrăcăminte cu Marks & Spencer şi Gap.
În 2009 afacerile companiei în România s-au apropiat de 35 de milioane de euro cu o reţea de 39 de magazine.
Anul trecut, în pofida crizei financiare şi a contractării consumului cu 5,3% potrivit INSSE, afacerile Sephora au crescut cu 2%, până la 97,16 mil. lei (23,1 mil. euro), potrivit calculelor ZF care au la bază afacerile companiei în 2009 conform ONRC şi rata de creştere anunţată de companie.
Mai mult, oficialii Sephora estimează pentru acest an afaceri în creştere cu 7%, ceea ce ar însemna, potrivit calculelor ZF, depăşirea pragului de 100 de milioane de lei.
Pe piaţa locală Sephora deţine 22 de magazine în nouă oraşe - Bucureşti, Constanţa, Cluj, Iaşi, Braşov, Piteşti, Suceava, Arad şi Bacău. Două dintre aceste magazine - din Bacău şi Braşov - au fost deschise în acest an.
"La începutul anului 2011 am deschis două noi magazine Sephora, magazine preluate la sfârşitul lunii noiembrie 2010. Aceste două magazine au fost iniţial franciza Beauty Shop", explică Roxana Rasu, directorul general al Sephora România.
Sephora, care este prezentă de 11 ani în Romania, a existat în primii şase ani sub numele de Beauty Shop. În acea perioadă compania a oferit franciza Beauty Shop în provincie companiei Selective Network, cu afaceri de 8 mil lei (1,9 mil. euro) în 2009, potrivit ONRC.
Rasu mai spune că în 2011 doreşte să deschidă mai multe magazine, însă anunţă doar al doilea magazin din Iaşi, care ar urma să fie deschis spre sfârşitul anului.
Un magazin Sephora necesită pentru deschidere o investiţie de circa 200.000 de euro, suma variind în funcţie de dimensiunea şi tipul magazinului.
Pe piaţa locală exi