Piraeus Bank, filiala locală a unuia dintre grupurile financiare elene de top, a obţinut anul trecut un profit brut de 25 mil. euro, nivel similar cu cel înregistrat în 2009.
Grecii au reuşit să îşi conserve câştigul prin majorarea numărului de clienţi - o strategie anunţată încă din 2009 - în timp ce deteriorarea portofoliului de credite a accelerat, ponderea neperformantelor urcând la 10,8%, de la 5,8% în decembrie 2009. Rezultatele sunt calculate conform standardelor internaţionale de raportare financiară, fiind consolidate pentru toate operaţiunile locale ale Piraeus.
"În intervalul la care ne raportăm, numărul de clienţi ai băncii a crescut cu 5%, în timp ce depozitele atrase au înregistrat un avans de 2%, iar volumul creditelor a scăzut uşor pe fondul decalajului dintre împrumuturile rambursate de clienţi şi cele acordate", a declarat Cătălin Pârvu, director general executiv al Piraeus Bank.
Portofoliul de credite a coborât cu 6% anul trecut, la 3,2 mld. euro. Potrivit precizărilor din raportul grupului Piraeus, deterioarea portofoliului de credite pentru operaţiunile internaţionale a fost concentrată în trimestrul al patrulea, în zona clienţilor corporate, în timp ce calitatea creditelor de retail s-a stabilizat. Costul riscului (cheltuielile cu provizioanele raportate la portofoliul de credite) a urcat la 4,3% în România anul trecut, de la 3,6% în 2009.
"Piraeus Bank şi-a menţinut un business stabil şi sănătos, exprimat şi de un raport cost-venituri foarte bun, de 35,7%", spune Pârvu. În 2009 raportul cost-venituri, unul dintre principalii indicatori de eficienţă urmăriţi de bănci, fusese de 45%, în scădere de la 51% în 2008.
Banca nu a apelat însă anul trecut la măsuri dure de ajustare a costurilor, adăugând chiar o unitate reţelei teritoriale, care a ajuns astfel la 187 de unităţi.
Numărul angajaţilor a urcat mar