La doar o saptamana dupa ce sefii de la Tarom si Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) au demisionat, Anca Boagiu, ministrul transporturilor si infrastructurii, a declarat ca si-ar dori sa introduca management privat in toate companiile de stat. Care sunt argumentele pro si contra unui astfel de model de conducere in cele 150 de companii de la nivel central?
“Din punctul meu de vedere as introduce management privat la toate companiile de stat din Romania. Nu vizez pe nimeni la conducerea Tarom. Daca ma intrebati pe mine, eu as viza un management privat la toate companiile ca sa terminam odata pentru totdeauna cu acest du-te vino, fara asumarea de responsabilitate. Ne plac stelele de general, dar trebuie sa avem umerii puternici sa le si putem purta", a declarat Boagiu intr-o conferinta de presa.
Declaratia ministrului transporturilor a venit dupa ce in urma cu o saptamana Ruxandra Brutaru, directorul general al Tarom, cea mai mare companie aeriana de pe piata locala, demisiona din motive personale, legate de nevoia de a sta mai mult timp alaturi de familie, dar si din cauza salariului redus.
La doar doua zile ea revenea pe functia de director general adjunct, insa cu un salariu brut de 15.000 de lei, dublu decat cel oferit pentru functia de general manager, potrivit Olgutei Vasilescu, purtatorul de cuvant al PSD. Pana acum nu a fost numit un nou sef la compania de transport aerian.
Tot saptamana trecuta, demisiona si Liviu Costache, directorul general al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR), la doar jumatate de an dupa ce fusese numit in aceasta functie. Motivul invocat a fost legat de problemele de sanatate.
Managerul a revenit la functia de director coordonator proiecte autostrazi, pozitie pe care o ocupase si inainte de sefia CNADNR, iar in locul sau a