Se poate constata ca astazi a fost "Ziua Imbulzelii". In Romania, a fost aglomeratie la toate supermarketurile MiniMax ca urmare a unor reduceri de pret la ulei, dar si la mallul Afi Cotroceni, la deschiderea primului magazin H&M. In 25 de tari din lume, au fost cozi pe sute de metri in fata magazinelor in care s-a pus in vanzare iPad 2. Ce ii indeamna pe oameni sa ia orice produs la reducere sau de ce vor sa fie primii la deschiderea unui magazin nou?
In fata oricarui MiniMax din Romania a fost azi imbulzeala pentru promotia la ulei. Cozile filmate de televiziuni au fost insa mai mici decat cea de la deschiderea H&M. Psihologul Florin Tudose apreciaza ca "aici vorbim despre acoperirea nevoilor reale ale oamenilor. Conteaza influenta puternica a reclamei. Observam ca la coada de la ulei nu erau oameni care se temeau pentru ziua de maine pentru ca nu ar avea ce manca. Erau intr-adevar oameni cu venituri mici, dar care au venit sa alerge dupa un chilipir. Pretul a fost suficient de convingator cat sa-i faca sa vina pana la magazin, sa piarda doua ore si sa se buluceasca la intrare si prin magazin".
Coada, un joc social cu premii
Comparand suma de bani economisita, Tudose apreciaza ca "aici este vorba despre oameni care au mult timp social la dispozitie. Daca au venit pentru un castig de 6 lei, inseamna ca la atat isi evalueaza ei timpul. Cei care au venit la H&M au la dispozitie acelasi timp social, dar l-au evaluat la 80 lei, cat ar fi obtinut gratie acelui voucher". In opinia sa, ideea retelei de a face aceasta promotie a fost o mutare de marketing buna, care a generat vanzari in plus. "Nu cred ca a fost macar o persoana acolo care sa fi cumparat doar patru sticle de ulei. Daca tot erau in magazin, au mai cumparat cate ceva".
In opinia lui Tudose, "aceasta coada este ca un joc social cu premii. Participantii il joaca, se imbulze