Afacerile grupului elen de comunicaţii OTE au rămas în 2010 în România peste nivelul de un miliard de euro, pe fondul creşterii înregistrate de Cosmote pe telefonie mobilă, dar şi al eforturilor semnificative făcute Romtelecom, "divizia" de telefonie fixă, de a-şi menţine cota pe telefonie fixă în paralel cu creşterea, în special prin achiziţii, a numărului de abonaţi pentru internet şi televiziune.
Afacerile cumulate ale companiilor deţinute de grupul elen OTE au depăşit semnificativ un miliard de euro, în condiţiile în care numai Romtelecom şi Cosmote - companiile-fanion ale grupului au avut împreună un rulaj de 1,185 mld. euro. Adăugând şi afacerile retailerului telecom Germanos - pentru care vor exista date financiare la jumătatea anului, valoarea businessului ar putea ajunge aproape de 1,3 mld. euro.
Romtelecom, companie care are de înfruntat o competiţie dramatică pe piaţa de telefonie fixă, internet şi televiziune cu reţele mici de cartier, dar şi cu jucători precum RCS&RDS, a cules în 2010 roadele iniţiativei de a intra şi pe piaţa de cablu printr-o companie dedicată, NextGen. "Am rămas lideri pe piaţa de servicii de date şi internet de bandă largă pe segmentul business, după lansarea mai multor campanii în această zonă", a declarat Yorgos Ioannidis, directorul general al Romtelecom.
Pe de altă parte, Cosmote România a fost anul trecut unul dintre puţinii operatori de telecom care au avut venituri în creştere pe o piaţă aflată în scădere. Veniturile Cosmote România au crescut anul trecut cu 7,2%, comparativ cu 2009, la 468 mil. euro.
Stefanos Theocharopoulos, directorul executiv al Cosmote România, al cărui rol a crescut pe măsură ce a preluat şi coordonarea retailerului Germanos şi a Zapp, estimează că planurile de creştere vor fi sprijinite şi de o revenire a economiei. "Opinia mea este că am v