Păcat de cei care au leşinat şi şi-au rupt nasturii (coastele) în mulţime. Dar ceilalţi trebuie să se fi distrat. Sigur că s-a lăsat cu huiduieli şi împunsături, dar asta a fost doar apogeul unei excitaţii care a început de mai mult timp.
Mai întâi trebuie să fi fost zvonul. "Cumperi doi litri de ulei şi mai primeşti doi litri gratis". O informaţie pe care pensionarul vizat de strategia de marketing aproape că ar vrea să o ţină numai pentru el, dacă vârsta nu i-ar fi ascuţit spiritul gregar. Astfel, informaţia devine un motiv de vizite şi întâlniri, iar vestea e balsam pentru ureche.
În fond, care este scopul pensionarului, care după o viaţă de contribuţii se vede nevoit să renunţe la tot ce nu este strict necesar traiului de azi pe mâine? Chilipirul!
Sigur, imaginile cu bătrânii călcându-se în picioare şi făcând salturi să prindă din zbor sticla de ulei aruncată promoţional sunt dramatice. Şi mai dramatică ar fi, însă, viaţa fără sticla aceea gratuită de ulei.
Până la urmă, cine nu a ajuns la spital a fost mulţumit. Pensionarii au avut parte de emoţii pozitive câteva zile, au cunoscut oameni la coadă (se ştie cât de greu se leagă prieteniile de la o vârstă încolo), şi-au vărsat amarul alături de cei aflaţi în aceeaşi situaţie ca şi ei şi au pus mâna şi pe doi litri de ulei în plus.
De cealaltă parte, lanţul de magazine care a lansat promoţiile şi-a îmbogăţit baza de clienţi, iar patronul Dinu Patriciu a mai făcut un ban.
În aceeaşi zi în care pensionarii îşi rupeau fâşul la coadă, tinerele patriei se păruiau pentru un loc mai bun în meleul format la magazinul H&M.
Şi aici emoţia a început cu mult mai mult timp înaintea lansării. Lăsând la o parte campania de promovare demnă de a doua venire a lui Iisus Hristos, zvonurile că faimosul brand va veni şi în România începuseră să circule încă de acum un an.
Un lucru greu de î