Directorul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Craiova, Ştefan Stoica, a făcut o radiografie a drumurilor naţionale din Oltenia. Acesta a precizat într-un interviu acordat GdS ce drumuri vor intra în reabilitare şi cât de repede se va finaliza Centura de Sud a Craiovei.
GdS: Modernizăm drumurile naţionale de dragul Ford? Un exemplu bun ar fi DN 6.
Ş.S.: Nu. Drumul nu se impunea pentru Ford, se impunea mai demult, deoarece ieşirile şi intrările din oraş se aglomerau în patru benzi. Acolo se vor construi parcări de odihnă a câte 4.000 de metri pătraţi. Şi nu sunt parcări pentru Ford, sunt pentru toţi. Cum, la fel, pe acolo trec toate maşinile, nu numai tirurile Ford. Dar nu numai acolo se modernizează drumul. În acest moment sunt lucrări pe DN 6, pe teritoriul judeţului Mehedinţi, de la km 332 la 358, la Şimian. Sunt 25 de kilometri de drum naţional şi 12,604 kilometri de centură ocolitoare a municipiului Drobeta Turnu Severin. Din cei 12 kilometri au rămas de finalizat doar patru kilometri. La drumul naţional mai avem doar partea de uzură şi acostamente.
GdS: Dacă tot vorbiţi de Mehedinţi, se mai termină vreodată drumul de la Ciochiuţa?
Ş.S.: La Ciochiuţa se lucrează acum la finalizarea pasajului. Banii vin din fonduri ISPA, plus cofinanţarea statului de 25%. Pasajul costă 3,2 milioane de euro. Lucrările sunt acum finalizate în proporţie de 95%. Este un pasaj început acum 20 de ani. Lucrarea a trebuit reluată anul trecut, deoarece în urmă cu cinci - şase ani fostul constructor, firma Proodeftiki, a dat faliment.
GdS: Şi drumul?
Ş.S.: Licitaţiile sunt separat, deoarece lucrările la drum au început acum şase ani şi necesitau expertiză după ce contractul iniţial a fost reziliat în 2008. Ca să nu pierdem vremea, specialiştii CNADNR au decis să rupă în două cele două lucrări. Sectorul de drum de 29,6 kilometri a fost scos la