Renania: Ce s-a întâmplat cu preţurile în 2010 a fost fără precedent
Bumbacul s-a scumpit cu 60%, iar latexul cu 80%
Piaţa de echipamente de protecţie din România a fost profund lovită de scumpirea materiilor prime, ceea ce a dus la majorări ale preţurilor produselor finite repetate, fenomen cu greu de explicat clienţilor, sunt de părere reprezentanţii Renania, companie românească de echipamente de protecţie. "Ce s-a întâmplat anul trecut a fost fără precedent. Preţul pentru bumbac a crescut cu 60% în timp ce preţul pentru latex, o altă materie, necesară producţiei de echipamente de protecţie, a urcat cu aproximativ 80%. Am fost obligaţi, la rândul nostru, să creştem preţurile într-un ritm nemaiîntâlnit, a declarat Orlando Szasz, director general şi fondator al Renania. Fratele acestuia, Roland Szasz, co-fondator Renania, a completat că problema a fost în momentul în care clienţii au văzut noile preţuri.
"Nu am avut de ales şi a trebuit să creştem preţurile, dar problema e că nu e aşa de simplu să-i explici clientului de ce după 3-4 ani în care lucrează cu tine şi e obişnuit cu anumite preţuri, dintr-odată preţurile să crească atât de puternic. Nu-i poţi povesti clientului care sunt problemele tale", a declarat Roland Szasz, director general Height Safety Engineering.
Piaţa locală, foarte mică în comparaţie cu alte ţări din Europa
Potrivit datelor companiei, piaţa locală din România a ajuns în 2008 la 100 de milioane de euro. În 2009 piaţa s-a contractat cu 20%, pe fondul crizei financiare, la circa 80 de milioane de euro. În 2010, deşi, afirmă reprezentanţii, piaţa s-a stabilizat, şi-a continuat declinul, scăzând la aproximativ 75 de milioane de euro. Pentru acest an compania anticipează un avans de 10%, la aproximativ 83 de milioane de euro.
La nivelul 2008, anul de vârf al pieţei locale de echipamente de protec