Botezat de Regina Elisabetha a II-a, în 2004, în memoria unui vas din 1936, vaporul „RMS (Royal Mail Ship) Queen Mary 2” („Regina Maria 2”) este singura navă de linie transatlantică operaţională din lume. La bordul său se află 15 restaurante şi baruri, cinci piscine, un cazinou, o sală de dans, un teatru şi un planetariu. Cântăreşte 151.400 de tone, are 345 de metri lungime, o capacitate de 3.056 de persoane şi dispune, în total, de 17 punţi, dintre care doar 13 sunt destinate turiştilor.
Unul dintre cele mai selecte vase de croazieră din lume la ora actuală are un nume pe măsură: „Splendida”. Cu o capacitate de 3.274 de persoane şi o greutate (fără încărcătură) de 137.936 de tone, acest vapor este mult mai mare decât cel mai mare mall din lume şi mult mai înalt decât Turnul Eiffel din Paris. La fel de elegantă şi de frumoasă este şi sora sa mai în vârstă, „Fantasia”, cel mai mare vas de croazieră construit vreodată pentru un proprietar european. Cele două au costat puţin peste un miliard de dolari şi au fost botezate, în ani diferiţi, de binecunoscuta actriţă Sophia Loren („Splendida” – la Barcelona în 2009 şi „Fantasia” – la Napoli în 2008).
Dacă aveţi impresia că aţi văzut cam tot ce se poate vedea în materie de „insule plutitoare”, mai gândiţi-vă o dată. Pentru că „Vis de Carnaval” („Carnival Dream”) este nu doar un vas de croazieră, ci un parc de distracţii ambulant. Având o greutate de 130.000 de tone, 13 punţi şi o capacitate de 3.646 de persoane, „Vis de Carnaval” provine, de unde altundeva, dacă nu din Italia. A costat aproximativ 750 de milioane de dolari, dar fiecare ban a meritat „cu vârf şi îndesat” deoarece stăpâna acestei „case” se numeşte „Distracţia”.
O lume de poveste
Nu vrem să ne îndepărtăm prea mult de tematică, aşa că vom aminti aici de un alt vas de croazieră uluitor: „Disney Dream”. Pentru necunoscători, v