Potrivit Barometrului Starea Calităţii în Învăţământul Superior din România, studenţii români consideră că Dumnezeu este foarte important în propria viaţă. Acelaşi studiu arată că o caracteristică potrivită pentru tinerii din universităţi ar fi individualismul, lucru confirmat de faptul că doar 11-12% dintre studenţi se implică în acţiuni de voluntariat. Sursa: Mihai Șoica
Când vine vorba de activităţile recreative preferate de tineri, cei mai mulţi sunt adepţii ieşitului în pub-uri, baruri şi terase, shoppingul şi cluburile. Foarte puţini preferă să meargă la teatru, muzeu sau operă în timpul liber.
Cu toate că cei mai mulţi acordă o atenţie deosebită religiei, tinerii au o viziune mai relaxată când vine vorba de noţiunile de bine şi rău. „La nivelul întregului eşantion, scorul mediu pentru cât de important este Dumnezeu în propria viaţă, pe o scală de la 1 «Deloc important» la 10 «Foarte important» este de 8,3, indicând faptul că studenţii acordă o mare importanţă religiei. Studenţii sunt însă mai flexibili când vine vorba despre limita dintre bine şi rău. Pentru doar 23% aceasta este clară şi aplicabilă în orice situaţie, pentru 42% abaterile pot fi justificate în anumite situaţii, în timp ce 36% consideră nu există o limită clară între ceea ce este bine şi ceea ce este rău”, se arată în Barometru.
Studentul ideal e interesat să învețe
Fiind puşi în situaţia de a descrie cum arată un profesor ideal, studenţii au scos în faţă comunicarea şi dialogul cu studenţii, calităţile profesionale şi capacitatea de a explica. Contează şi abilităţile pedagogice şi mai puţin important cât de profesionist este în domeniul pe care-l predă. Profesorii puşi să definează un student bun au pus accentul pe interesul pentru cunoaştere, seriozitatea şi disciplina.
Lupta pentru note bune nu rămâne la uşa universităţii. Cei mai mulţi dintre stu