Instituţiile de învăţământ superior din România nu vor mai fi amestecate în aceeaşi oală. În funcţie de rolul pe care şi-l vor asuma, acestea vor fi universităţi de educaţie, de educaţie şi cercetare ştiinţifică sau de educaţie şi creaţie artistică şi de cercetare avansată şi educaţie. Sursa: RĂZVAN VĂLCĂNEANŢU
În realizarea acestui clasament vor cântări greu rezultatele cercetării ştiinţifice, cât de flexibile sunt programele de studiu, calitatea cadrelor didactice, legăturile pe care le au cu instituţiile de învăţământ din afară, condiţiile asigurate studenţilor.
Ministerul Educaţiei Daniel Funeriu, prezent la lansarea Metodologiei evaluării universităţilor, a explicat de ce nu este nevoie ca toate instituţiile de învăţământ superior din ţară să fie pe aceeaşi linie. „Nu ne putem plasa într-o logică în care toate universităţile din România fac concurenţă cu o universitate Oxford sau Cambridge. Fiecare universitate trebuie încurajată pe palierul ei de competenţă. Toate universităţile din România sunt importante, ele pot să creeze resurse”, a explicat ministrul. În ceea ce priveşte universităţile foarte mici, Funeriu a atras atenţia că acestea vor supravieţui, atâta vreme cât îşi vor duce la împlinire rolul asumat, acestea având de multe ori meritul de a oferi acces la educaţie în comunităţile mai mici.
Mai exact, universităţile de educaţie vor avea doar studii de licenţă, cele de educaţie şi cercetare ştiinţifică vor avea studii de licenţă şi master, iar cele de cercetare avansată şi educaţie vor organiza şi studii de doctorat, pe lângă masterat şi licenţă.
„Am discutat cu majoritatea rectorilor şi într-un timp foarte scurt vom definitiva metodologia de clasificare a universităţilor şi o vom pune în aplicare”, a mai completat ministrul. Metodologia de clasificare este realizată în colaborare cu Asociaţia Europeană a Univ