Gadgetul lansat de Apple ameninţă supremaţia laptopului pe segmentul de calculatoare portabile. „Adevărul“ dedică din nou rubrica din această săptămână unui domeniu de care suntem cu toţii dependenţi: tehnologia informaţiei şi comunicaţie.
Da, tableta iPad 2 a fost lansată ieri în 25 de ţări, în România ajungând doar 80 de bucăţi. Aşteptarea virală a gadgetului arată că această serie de portabile a companiei Apple încă este privită de lumea IT şi de utilizatori ca un eveniment. Tableta de tip iPad nu a atins încă vârsta rutinei la care a ajuns laptopul, dar dezvoltările tehnologice se petrec cu o rapiditate uimitoare, iar acel moment nu pare să fie departe.
Citiţi şi:
VIDEO iPad 2 vs Samsung Galaxy Tab vs Motorola Xoom
Un milion de tablete iPad 2 vândute în două zile
iPad-ul de la Apple a fost ales să facă opoziţie, în acest articol, laptopului nu din considerente publicitare, ci pentru că are cel mai mare rating în rândul consumatorilor. Probabil, va avea soarta Adidas, care a devenit un substantiv comun care defineşte încălţămintea cu care facem sport, mergem la serviciu şi chiar în club. iPad-ul şi laptop-ul fac parte din aceeaşi familie, dar sunt un fel de veri de gradul al patrulea.
Tableta este ca un fulg, comparativ cu laptopul, se manevrează uşor, permite accesul la internet prin Wi-Fi sau 3G. Poate fi folosită ca maşină de scris, pentru trimiterea de mesaje e-mail rapide, fără ataşamente. Suportă fişiere foto, video, precum şi cărţi electronice. Toate acestea se întâmplă prin apăsarea unor taste imaginare de pe ecran, un lucru de neconceput în anii trecuţi, dacă ne gândim câtă grijă aveam să nu se păteze monitorul PC-ului sau display-ul alb-negru al telefonului.
„Bătrânul" laptop - bătrân, pentru că şi-a pierdut insigna strălucitoare de gadget de mult timp - nu mai are nevoie de nicio prezentare