Salariul lunar brut al unui membru al Parlamentului European este de 7.956 de euro. După plata taxelor și asigurărilor, eurodeputații rămân cu 6.200 de euro în mână.
La acești bani se adaugă alocația pentru cheltuieli generale – 4.300 de euro pe lună pentru costurile de administrare a birourilor deputaţilor, factura telefonică şi taxele poştale sau achiziţionarea, utilizarea şi întreţinerea echipamentului informatic.
Europarlamentarilor li se decontează și costurile de transport din țara de origine spre Bruxelles ori Strasbourg și înapoi. Această măsură acoperă costul biletelor de avion la clasa business, al biletelor de tren la clasa întâi sau al transportului auto (în limita a 0,50 euro pe kilometru).
Aleșii mai primesc și indemnizații fixe în funcție de distanță și durata călătoriei, pentru a acoperi celelalte costuri ale deplasării (precum taxele de autostradă, taxele pentru excesul de bagaje sau pentru rezervări).
Pentru călătoriile în interes de serviciu în afara statului de origine (excluzând sesiunile parlamentare și reuniunile comisiilor sau ale grupurilor politice de la Bruxelles sau Starsbourg), membrii PE pot cere decontarea a maxim 4.243 de euro pe an.
În plus, pentru fiecare zi de participare la reuniunile oficiale ale organelor Parlamentului și care sunt organizate în cadrul Uniunii Europene, eurodeputații primesc o indemnizație de ședere de 304 euro, care trebuie să acopere cazarea, masa și alte cheltuieli aferente. Pentru participarea la reuniunile organizate în afara Comunității Europene, parlamentarii primesc 152 de euro pe zi și le sunt rambursate costul cu cazarea și micul dejun.
Nu în ultimul rând, aleșii au dreptul la acoperirea unor cheltuieli cu personalul care îi ajută permanent sau temporar (asistent, secretară, consultant etc.). Limita maximă a cheltuielilor decontate est