Amenzi prea mari
În teorie, toată lumea este de acord că taxele ar trebui să fie direct proporţionale cu veniturile. De asemenea, este evident că autorităţile ar trebui să asigure o serie de facilităţi pentru cei care au venituri mai mici, precum anumite servicii, reduceri la abonamentele pentru mijloacele de transport în comun etc. Potrivit ilsussidiario.net, există însă un subiect care nu suscită chiar atât de mult interes sau cel puţin nu se discută la fel de mult ca despre celelalte două subiecte mai sus-menţionate: infracţiunile la Codul Rutier. În multe ţări de pe Bătrânul Continent, amenzile sunt direct proporţionale cu veniturile persoanei care a comis respectiva infracţiune. Această metodă este aplicată în multe dintre ţările anglo-saxone, dar şi în Elveţia, Suedia, Grecia şi Finlanda. În această ţară din urmă regula este aplicată deja de câteva zeci de ani. În aceste condiţii, amenzile care la noi au o valoare fixă sau cel puţin un plafon maxim în alte ţări sunt adevărate lovituri pentru „bieţii“ infractori bogaţi.
Una dintre cele mai costisitoare amenzi aplicate vreodată s-a înregistrat în Elveţia, unde un şofer a fost prins cu o viteză de 290 km/h, la volanul unui Mercedes SLS. Alt şofer elveţian a fost amendat cu 207.000 de euro, după ce a reuşit să depăşească viteza legală la bordul unui rapid Ferrari Testarossa.
Finlanda, ţara şoferilor cu dare
de mână
În Finlanda, în topul contravenienţilor se situează un om de afaceri local, cunoscut sub numele de „Regele cârnaţilor“, care a fost amendat cu suma de 170.000 de euro, după ce a depăşit viteza legală cu 40 km/h.
Urmează în clasament Anssi Vanjoki, un motociclist care a fost surprins de radar în timp ce rula cu 76 km/h la bordul unui Harley, pe un tronson de drum unde viteza legală era de 50 km/h. De menţionat că ulterior amenda a fost redusă cu 95%, din ca