* Interviu cu Adrian Olteanu, CEO "Flanco"
Reporter: Cum au evoluat, în ultimul timp, segmentele de piaţă pe care "Flanco" activează?
Adrian Olteanu: Pieţele pe care noi suntem prezenţi s-au stabilizat, în sensul că nu a mai fost o scădere atât de mare ca în 2009, când a avut loc o corecţie exagerată a industriilor pe care activăm. În 2010 a fost o scădere mai mică, de doar 5-10%. Ianuarie 2011 a început promiţător, februarie a fost puţin ezitant, dar acum avem semne de revenire.
Reporter: Înseamnă că vor fi înregistrate creşteri în domeniu?
Adrian Olteanu: Este dificil de estimat cum va funcţiona toată piaţa în acest an. Spre exemplu, evenimentele neprevăzute din Japonia vor afecta puţin pieţele pe care jucăm, pentru că prin Japonia trec multe dintre componentele produselor electrice şi electronice. Dacă fabricile din Japonia sunt închise câteva săptămâni, este posibil să se resimtă în piaţă. De asemenea, măsurile adoptate de Guvern pot influenţa mersul pieţei, în ansamblul ei.
Reporter: Cum reacţionează clienţii la evoluţia permanentă a pieţei, referindu-ne atât la noutăţile din domeniul electric şi electrocasnic, cât şi la noile produse din domeniul IT?
Adrian Olteanu: Pe piaţa electrocasnicelor mari - frigider, maşină de spălat, aragaz - se cumpără mai mult produse de înlocuire, nu pentru utilizarea lor într-o locuinţă nouă. Electrocasnicele mici - cuptor cu microunde, fier de călcat - sunt cumpărate, de asemenea, într-o mare măsură, pentru înlocuire, dar sunt şi achiziţii pentru echipamentul nou al locuinţei, iar electrocasnicele mici pentru confort personal sau de echipare a bucătăriei - aparat de gătire cu aburi, aparat pentru purificarea aerului din cameră - sunt, în mare parte, solicitate pentru prima utilizare, reprezentând un segment nou de piaţă.
Dacă ne referim la segmentul IT şi electronice, în fiecare casă exi