Cadrele didactice din învăţământul special şi special integrator din judeţul Mureş vor utiliza pe viitor, la clasă, metode noi de predare-învăţare-recuperare centrate pe copii.
În vederea creşterii calităţii învăţământului centrat pe elev în concordanţă cu sistemul de învăţământ European, peste 300 de cadre didactice din judeţul Mureş, atât din învăţământul şcolar de masă cât şi cel şcolar au beneficiat de cursuri de formare în cadrul proiectului “Centrul de formare a cadrelor didactice din învăţământul special şi instituţii integratoare Optima”.“Scopul proiectului este formarea continuă a cadrelor didactice, cu cursuri special concepute, unde am simţit că este nevoie să completăm din cunoştinţele acumulate de-a lungul timpului. Obiectivul proiectului a fost învăţământul centrat pe elev. Acesta necesită noi metode şi noi tehnici din partea noastră, a cadrelor didactice, să fim la zi cu învăţământul European, Am conceput cursuri speciale de predare, învăţare, de observare de deficienţe, fizice, psihice, de atenţie”, a declarat Papp Eniko, asistent manager de proiect.
Prin activităţile sale complexe, proiectul şi-a propus şi încurajarea şi menţinerea în cariera didactică a tinerilor absolvenţi, facilitarea accesului egal şi neîngrădit, incluzând şi persoane cu aces limitat la servicii de formare continuă, rezidenţi în zone rurale, greu accesibile. “Proiectul vizează 19 cursuri directe de la metoda TEACCH, cum predai la copilul autist până la deficienţe de învăţare. Cadrele didactice pot să-şi îmbunătăţească cunoştinţele în ceea ce priveşte elevul de clasa întâia, unde se observă câteodată că nu răspunde cerinţelor noastre, şi atunci acumulând aceste cunoştinţe noi, pot îmbunătăţi feedback-ul copil-cadru didactic-părinte”, a subliniat Papp Eniko.
Metodele de predare puse deja în practică
Cursurile din acest proiect au fost urmate de 330 de ca