Noul Antara al celor de la Opel mizează pe aspectul mai atractiv dar, mai ales, pe noi soluții tehnice. Inginerii și designerii par să fi scos cuvântul «exces» din vocabular.
Când înregistrezi o scădere cu 21% a vânzărilor unui model într-un segment de piață care avansează rapid, este destul de clar că vehiculul respectiv are disperată nevoie de o îmbunătățire.
De la această stare de fapt par să fi pornit oficialii Opel când au decis că SUV-ul Antara trebuie relansat. Numai că, spre deosebire de majoritatea mărcilor care au în portofoliu modele de tip sport-utility și care și-au îndreptat atenția către clienții tineri dornici de aventură, compania germană cu sediul în Rüsselsheim a preferat să privească mai atent către studiile demografice.
Astfel, potrivit Opel, dezvoltarea segmentului din care face parte și Antara are la bază atât factori emoționali (de exemplu, un statut mai înalt în comparaţie cu berlinele şi modele station wagon convenţionale), versatilitatea şi capacitatea de a părăsi drumurile asfaltate, cât și schimbarea datelor demografice care caracterizează populaţia europeană.
„Modelele SUV şi crossover de genul Antara sunt deosebit de populare în rândul clienţilor mai în vârstă care apreciază modalităţile confortabile de acces şi de coborâre din vehicul, precum şi un sentiment puternic de siguranţă oferit de poziţia de şedere mai înaltă în aceste autovehicule“, consideră Klaus Hablik, product marketing manager la Opel.
Astfel, având în vedere că grupul-țintă de clienți vizat de Opel este conservator, ideea de a modifica radical modelul din punct de vedere estetic a fost dată uitării în favoarea unor mici retușuri în zona grilei, a blocurilor optice din față și din spate, ca și a habitaclului. Dacă designerii nu par să fi avut foarte mult de lucru la noul Antara, inginerii au fost cei care au dus greul.
Arhite