Facebook şi Twitter le-au adus agenţiilor de turism locale creşteri ale vânzărilor de până la 10%. Reţelele de socializare sunt cea mai nouă armă din arsenalul agenţiilor pentru a atrage noi clienţi, după ce în 2010, afacerile în turism au scăzut cu 15% faţă de 2009.
După doi ani de scădere continuă a vânzărilor, o serie de agenţii de turism au găsit soluţii neconvenţionale pentru a compensa pierderile pe timp de criză.
Reţelele de socializare s-au dovedit o alegere bună, cu cheltuieli minime, pentru că postarea ofertelor şi a pozelor nu costă nimic. De cealaltă parte, prietenii şi fanii de pe reţelele de socializare economisesc timp, schimbă impresii despre diverse destinaţii şi pot câştiga premii constând în vacanţe.
După doar câteva luni de socializare pe Facebook şi Twitter, agenţiile vorbesc deja de creşteri ale vânzărilor cu 2-10%, după cum au declarat pentru gândul reprezentanţii mai multor agenţii. Este o abordare nouă, diferită de perioada în care informarea clienţilor se făcea exclusiv prin broşuri, fluturaşi, cataloage şi spoturi publicitare.
"Vânzările au crescut cu 5-10% de când folosim aceste reţele de socializare şi pe măsură ce vom avea mai mulţi prieteni, cererea pentru vacanţe va fi şi mai mare", a declarat pentru gândul Marius Berca, director de marketing la Christian Tour. Din octombrie 2010 şi până acum, agenţia a atras pe această cale deja în jur de 1.970 de prieteni. La o lună a urmat intrarea şi pe Twitter, folosit mai mult pentru promovarea concursurilor, a ofertelor şi a blogului, prin linkuri, adaugă el. Şi reţeaua socială profesională LinkedIn s-a dovedit o alegere utilă.
În primăvara anului trecut, şi Europa Travel a devenit o prezenţă pe Facebook şi Twitter iar vânzările au crescut cu 2-3% până acum, a declarat pentru gândul Teodor Călimănescu, managerul agenţiei. "Cererea vine însă în special de la cl