Grupul spaniol Inditex, cel mai mare jucător din retailul de îmbrăcăminte local, cu afaceri de aproape 100 mil. euro anul trecut, îşi caută pe reţeaua de socializare de business LinkedIn candidaţi pentru poziţia de country manager în România. Grupul a rămas fără şef al operaţiunilor locale după ce Lucian Dorobanţu (36 de ani), care a deţinut de la sfârşitul lui 2007 conducerea grupului în România, a fost numit recent director general al Inditex Rusia. Compania a publicat anunţul de angajare pe LinkedIn pe data de 14 martie.
Anunţul cuprinde o descriere detaliată a responsabilităţilor din cadrul jobului, dar şi a profilului candidatului căutat, similar cu cele pe care le primesc headhunterii atunci când încheie un contract cu o companie. Astfel, cei care vor să aplice pentru acest job trebuie să fie capabili să crească vânzările şi profitabilitatea companiei, iar în acelaşi timp să reducă costurile vor avea responsabilitatea de a stabili bugetele şi ţintele de vânzări, dar şi preţurile şi politicile de vânzări.
De asemenea, managerul căutat trebuie să dezvolte şi să menţină în companie angajaţii performanţi şi să creeze planuri de succesiune. Candidaţii trebuie să demonstreze că pot administra sistemul de distribuţie al companiei, să aibă experienţă într-o multinaţională din domeniul retailului de fashion şi să cunoască legislaţia românească şi practicile administrative din România. De asemenea, în profilul candidatului căutat se mai specifică faptul că se doreşte ca managerul să fie absolvent al unui program de MBA, iar ideal ar fi să fie fluent în limba spaniolă sau să-şi dorească să înveţe limba spaniolă.
Peste 375.000 de români folosesc în prezent reţeaua de socializare de business LinkedIn, iar companiile folosesc, în general, adesea această metodă de recrutare în paralel cu metodele clasice- firmele de executive search, în cazul de faţă.