Miile de oameni care s-au bulucit la deschiderea celor două magazine H&M din Bucureşti nu au făcut altceva decât să demonstreze că strategiile de marketing au funcţionat perfect. Campania agresivă de promovare a mărcii, mai ales în ultimul an, şi-a atins scopul: în faţa magazinelor au fost cozi precum cele la carne de pe vremuri, iar clienţii au aşteptat câteva ore pentru a reuşi să pună mâna pe un produs. Se comportă românii diferit faţă de alte naţii atunci când vine vorba de shopping?
„E o chestiune care se întâmplă peste tot în lume, un principiu de marketing care se bazează pe strategia de a oferi anumite premii, gratuităţi sau cadouri celor care doresc. Apoi se caută să se creeze ceva scandal pentru ca subiectul să rămână mai mult timp pe agenda publică", spune sociologul Alfred Bulai. Acesta menţionează că există două tipuri de oameni care sunt interesaţi de asemenea evenimente: cei care preferă cadoul sau discountul şi au un nivel scăzut al veniturilor şi alţii care au o raportare simbolică faţă de acţiune. Ei vor să fie primii care vizitează acel magazin pentru a se putea apoi lăuda cunoscuţilor şi a trăi un sentiment de mândrie, asemenea celor care au venit, în urmă cu aproape 30 de ani, de la Timişoara la Bucureşti numai pentru a se plimba cu metroul.
În România există un nivel mai mare de sărăcie faţă de alte ţări şi o disponibilitate mai mare din partea anumitor categorii sociale de a participa la asemenea evenimente, lucruri care explică de ce s-au format cozi uriaşe la cele două magazine H&M.
Miile de oameni care s-au bulucit la deschiderea celor două magazine H&M din Bucureşti nu au făcut altceva decât să demonstreze că strategiile de marketing au funcţionat perfect. Campania agresivă de promovare a mărcii, mai ales în ultimul an, şi-a atins scopul: în faţa magazinelor au fost cozi precum cele la carne de pe vremuri, iar clienţii a