Cele mai multe dintre autospecialele inspectoratului sunt bune de casare. Reprezentanţii instituţiei admit că echipajele chemate să stingă un incendiu riscă să nu ajungă la timp din cauza posibilelor defecţiuni.
Conducerea Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă (ISU) „Matei Basarab“ al judeţului Olt spune că, din cele 14 autospeciale ale instituţiei, 12 au o vechime de câteva decenii. „O parte sunt din ‘78, altele din ‘80. Cea mai veche maşină de intervenţie este din 74' de ani. Toate sunt însă în stare bună şi pot fi folosite. Când nu vor mai funcţiona, le vom trimite la casare“, a spus Gheorghe Năstasie, şeful ISU Olt.
Reprezentanţii inspectoratului recunosc însă că pompierii îşi asumă anumite riscuri atunci când pleacă să stingă incendii în maşini fabricate în urmă cu trei decenii. „Din cauza vechimii, se pot defecta pe traseu, iar echipajul riscă să nu ajungă în timp util la intervenţii“, a precizat purtătorul de cuvânt, Alin Băsăşteanu. Pompierii au reuşit, totuşi, anul trecut, să răspundă la 449 de solicitări. În 251 de cazuri a fost vorba despre incendii izbucnite la sedii de firme şi locuinţe, restul fiind focuri de mirişte.
Se înnoiesc din vară
Până în prezent, ISU Olt a trimis la casare doar două dintre maşinile învechite. Reprezentanţii instituţiei speră însă că, în curând, vor scăpa şi de altele. În vara acestui an, prin intermediul unui proiect regional de 49 de milioane de lei, în parcul auto al ISU Olt vor intra şapte autospeciale moderne cu apă şi spumă.
Pompierii spun însă că le lipsesc şi alte echipamente. „La accidentele chimice, intervenţia se face cu două autospeciale: una pentru decontaminare, alta pentru cercetare. Noi o avem doar pe ultima, care este din anul 1974. Suntem nevoiţi să colaborăm cu Garda de Mediu sau cu armata, pentru că ei au echipamente pentru decontaminare“, a explicat Alin Băs