Cei mai buni antreprenori reusesc sa-si dezvolte companiile folosind idei si metode care la prima vedere apar ca iesite din comun, relateaza BusinessInsider.
In aceasta categorie de manageri - adepti ai conceptului“Think outside the box”- se afla si CEO-ul Apple, Steve Jobs, care, intors la sefia companiei in 1997, a reusit sa evite falimentul si sa o transforme intr-unul din cele mai puternice branduri din industria IT. [Vezi aici care sunt cele mai valoroase branduri din lume]
Top 11 din cele mai neobisnuite strategii aplicate de Steve Jobs
1. Vi se pare posibila o colaborare intre Microsoft si Apple! Multi ar spune un NU categoric.
Insa exact acest lucru s-a intamplat in cadrul evenimentului Macworld din 1997, cand Steve a apelat la rivalul sau Bill Gates pentru o investitie de 150 de milioane dolari pentru Apple, care l-a vremea aceea se confrunta cu lipsa acuta de fonduri.
Steve Jobs a motivat aceasta miscare ca fiind una "care sa incheie rivalitatea dintre cele doua companii si sa duca Apple pe drumul cel bun".
2. Sexul vinde. Steve si-a dat seama in 1998 ca produsele Apple, lipsite de culoare sau forme atragatoare, nu reusesc sa capteze atentia clientilor ce isi doresc nu numai functionalitate ci si o estetica mai placuta a produselor pe care le cumpara.
Rezultatul? Majoritatea produselor Apple de la Macintosh incoace impresioneaza prin design-ul atragator ce vine ca o prelungire fireasca peste functionalitatea simpla si intuitiva a produselor precum MacBook Air sau Iphone.
3. Schimba viziunea si planul de afaceri. Apple a pornit de la productia de computere personale, astfel ca drumul logic pe care trebuia sa-l urmeze daca dorea sa se dezvolte si sa faca fata competitiei cu celelalte companii era sa-si diversifice gama de produse. Astfel au aparut Final Cut Pro, Ipod, Itunes si Iphone.