- Comentariu - nr. 750 / 28 Martie, 2011 De mai multe luni, pretul carburantilor creste, in ciuda reducerii consumului. Producatorii, transportatorii si cei care comercializeaza benzina si motorina dau vina pe Guvern, responsabil cu accizele si cu impunerea biocombustibilului, iar Guvernul sustine, si are dreptate, ca nu se justifica scumpirea continua a carburantilor, mai ales atunci cand cotatia internationala a barilului de petrol scade. Protestele consumatorilor curg in flux continuu, insa fara efect, in timp ce petrolistii din productie, transport, comercializare isi vad linistiti de treaba – continua majorarile de preturi, ultima a avut loc joi, 17 martie a.c. Si, uite asa, litrul de benzina a depasit pretul de 6 lei si al motorinei este pe aproape. Drept urmare, in ianuarie 2011, vanzarile de carburant au scazut cu 29% fata de decembrie si cu 15,4% fata de ianuarie 2010. Indiferent de cauze, scumpirea se simte, in general, cel mai mult, in buzunarele populatiei si, in mod special, in cele ale proprietarilor de autovehicule, insa mai devreme sau mai tarziu se vor simti si in profitul petrolistilor. Reducerea vanzarilor, eventual si revenirea cotatiilor barilului la sub 100 de dolari, si aprecierea leului fata de dolar ar trebui sa duca la ieftinirea carburantilor in lunile urmatoare. Ar fi cazul ca Guvernul sa oblige producatorii sa publice modalitatea de calcul a pretului benzinei si motorinei. Insa, e adevarat ca pretul barilului de petrol de acum nu reflecta efectul negativ al "miscarilor revolutionare” din Orientul Mijlociu, mai ales din Libia (a bombardamentelor executate de Franta, Anglia si SUA, in "complicitate cu NATO”, in numele democratiei, cu asa-zisa aprobare a Consiliului de Securitate al ONU), care ar putea influenta cresterea pretului titeiului, pana la 200 de dolari pe baril, asa cum se arata intr-un raport al Erste Group, care include previzi