Din totalul de patru miliarde şi jumătate de euro pe care Uniunea Europeană i-a pus la dispoziţia ţării noastre pentru dezvoltarea infrastructurii, România „se laudă" că a absorbit 110 milioane.
Rata de absorbţie a fondurilor europene în România este aşadar de aproximativ 4%. În schimb, Polonia are o rată de absorbţie de peste 60%. Aplicarea modelului polonez de atragere a fondurilor europene în ţara noastră ar însemna sinucidere curată, este de părere Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Anca Boagiu.
„Nu se pune problema unei reacreditări a României la mijlocul perioadei 2007-2013. Acest lucru ar însemna sinucidere curată. România are nevoie de continuitate. Ceea ce s-a întâmplat în ultimii ani în infrastructura românească justifică ironiile la adresa Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, dar există un trend pozitiv în ceea ce priveşte îmbunătăţirea ratei de absorbţie a fondurilor europene", a declarat Anca Boagiu.
În ultimele două luni rata de absorbţie a fondurilor europene a crescut de la doar 1% la 4%. Potrivit Ministrului Transporturilor, Anca Boagiu, lipsa unei strategii unitare şi comunicarea sporadică cu instituţiile europene au fost principalele probleme în accesarea fondurilor europene.
Boagiu susţine că aceste probleme au fost rezolvate, iar în prezent la Autoritatea de Management există 72 de proiecte pentru a atrage fonduri europene.
„Nu putem să ieşim din criză, dacă nu facem investiţii. Am obţinut anul acesta deblocarea unor împrumuturi care însumează un milliard de euro. Stimularea transporturilor de marfă pe Dunăre şi transformarea portului Constanţa în al doilea ca importanţă din Europa, sunt două proiecte importante pentru Minister în care vom investi", a spus Boagiu.
Transporturile ne trag in jos
POS Transport înregistrează cea mai mică rată de absorbţie a fondurilor europene şi stârneşt