"În 2013 intrăm în rândul ţărilor civilizate" din punctul de vedere al infrastructurii, afirmă Boagiu. Concret, "2013 este anul în care vom avea în exploatare 800 de kilometri de autostradă în România", precizează aceasta. Cheia este însă absorbţia fondurilor europene. Şi în acest domeniu ministrul are planuri mari. "Cred că vom reuşi să absorbim cea mai mare parte a fondurilor, cu toate că este un efort gigantic. Vom creşte până la 20% rata până la sfârşitul lui 2011", a spus Boagiu la un seminar organizat de Ziarul Financiar. În prezent însă, proiectele româneşti din domeniul transporturilor au atras circa 113 milioane de euro, adică aproximativ 4% din totalul sumelor alocate de Uniunea Europeană (UE) României, până în 2013. În acest context, ministrul a lansat şi ideea înfiinţării unui minister "dedicat absorbţiei fondurilor europene".
Constructorii, vinovaţi pentru neajunsurile infrastructurii locale
Boagiu reia ideea importanţei pe care o joacă Constanţa pe harta transporturilor româneşti, una dintre "preocupările" mandatului său fiind transformarea acestui oraş în al doilea mare port european. Dincolo de argumentele pragmatice, ea apelează şi la unele mai puţin convenţionale. "Dumnezeu ne-a dat o autostradă naturală, Dunărea", punctează ministrul. Celelalte drumuri, operă a constructorilor care activează pe piaţa locală, înaintează însă ceva mai greu.
Pentru a explica starea actuală a lucrărilor la proiectele de infrastructură româneşti, ocupantul portofoliului de la Transporturi a identificat câteva motive. Printre acestea, se numără şi "prestaţia defectuoasă a constructorilor". "Vin în România şi spun că sunt cei mai buni, dar ne dovedesc aici că ocupă locul din coadă în ceea ce priveşte nivelul calităţii lucrărilor", semnalează ministrul.
Circa 7% din reţeaua feroviară a României, închisă
Veşti bune au oficialii ministerului şi