Producţia sezonului al cincilea din „Mad Men", unul dintre cele mai bune şi mai premiate seriale americane ale momentului, difuzat în România pe TVR1, se amână. Motivul nu îl constituie o pană de creativitate a realizatorilor, ci banii.
Poveştile angajaţilor unei agenţii fictive de publicitate, situată în New York-ul începutului anilor '60, au fascinat milioane de telespectatori din întreaga lume, iar pentru mulţi dintre aceştia birourile firmei - întotdeauna pline de fum, sticle de whisky, femei atractive cu siluete pline şi rotunjimile potrivite, şi bărbaţi cu trăsături dure, masculine, îmbrăcaţi mereu în costume impecabile - au devenit la fel de familiare ca propriile apartamente. „Mad Men" oferă spectatorilor posibilitatea de a se lăsa purtaţi, fie şi pentru 50 de minute pe săptămână, într-un timp nu foarte îndepărtat de al nostru, în care însă regulile, comportamentele şi uzanţele erau cu totul altele, iar în fiecare zi părea să se scrie un nou capitol al istoriei (asasinarea lui John F. Kennedy şi cea a fratelui său Robert, moartea lui Marilyn Monroe şi criza din Cuba sunt numai câteva dintre evenimentele istorice care sunt însăilate în scenariul serialului).
„Fiecare vrea bucata mai mare"
Câştigarea de trei ori la rând (între 2008 şi 2010) a premiului Emmy pentru cel mai bun serial dramatic spune probabil destul despre calitatea „Mad Men" - şi explică şi de ce aproape toate părţile implicate în realizarea serialului îşi permit să tărăgăneze începutul producţiei, aşteptând ca pretenţiile lor financiare să fie satisfăcute.
Problema, la momentul actual, este că negocierile dintre postul de televiziune AMC, care distribuie serialul, şi Lionsgate, firma care îl produce, nu au fost încă finalizate, Lionsgate cerând mai mult decât cele două milioane de dolari pe care le-a primit pentru fiecare dintre cele 13 episoade ale sezonului 4. Matthew