„Fundaţia pentru SMURD” derulează până pe 15 mai 2011, campania naţională „Redirecţionează 2% către SMURD”, acţiune de informare a cetăţenilor cu privire la posibilitatea direcţionării a 2% din impozitul pe venit pentru susţinerea activităţii Serviciului Mobil de Urgenţă Reanimare şi Descarcerare (SMURD).
În judeţul Suceava serviciul SMURD s-a înfiinţat la Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „Bucovina” al judeţului Suceava, la 1 noiembrie 2008, cu echipaje formate din paramedici, dislocate în municipiile Suceava şi Vatra Dornei şi în oraşul Siret.
„Particularitatea campaniei din acest an este aceea că, pentru prima dată, Fundaţia porneşte acţiunea prin declararea scopului colectei din 2011 – achiziţionarea unui avion sanitar care se va afla în dotarea SMURD şi care să vină în sprijinul nevoilor cetăţenilor”, a explicat Cristian Hociung, purtătorul de cuvânt al ISU Suceava.
Necesitatea unui astfel de aparat de zbor este ilustrată de numărul mare de misiuni executate cu un astfel de avion, închiriat însă la un preţ foarte mare – 58 de misiuni, dintre care 13 având ca pacienţi copii cu vârsta sub 6 ani.
Pentru a veni în sprijinul cetăţenilor care ne-au contactat deja telefonic sau la sediul instituţiei, cât şi cetăţenilor care nu au luat încă la cunoştinţă despre această campanie şi care doresc să sprijine acţiunea, se vor organiza, în fiecare sfârşit de săptămână, până pe 8 mai 2011, puncte de lucru şi de informare în incinta hypermarketului din Şcheia şi în incinta centrului comercial de lângă Bazarul Suceava.
Aceste puncte de lucru vor fi deservite, pe bază de voluntariat, de echipe mixte de paramedici de la ISU Suceava şi de voluntari de la Şcoala Postliceală Sanitară din municipiul reşedinţă de judeţ.
Expoziţie foto cu imagini ale echipei SMURD Suceava
Miercuri, 30 martie, la ora 17.00, la centrul comercial