Oprirea producției la fabricile furnizorilor de componente din Japonia, din cauza cutremurului care a avut loc la pe 11 martie, ar putea genera o scădere a producției globale de autoturisme cu aproximativ 30 de procente, arată un studiu realizat de compania de consultanță americană IHS Automotive.
Producția mondială de autoturisme ar putea scădea cu până la cinci milioane de unități, din cauza opririi producției la fabricile furnizorilor de componente din Japonia, informează ”Detroit News”, citând un studiu realizat de compania de consultanță americană IHS Automotive.
Cel mai pesimist scenariu luat în calcul de cercetarea HIS Automotive susține că livrările de repere japoneze vor fi restricționate timp de douăsprezece săptămâni.
Dacă lucrurile vor sta așa, atunci aproximativ o treime din producția globală de mașini mici ar fi afectată.
Aproape toate fabricile deținute în Japonia de producătorii auto locali au fost închise după cutremurului urmat de valul tsunami din 11 martie.
Până acum, grupurile General Motors și PSA Peugeot-Citroen au oprit câteva lunii de fabricație din cauza întruperii fluxului normal de aprovizionare cu componente (mai ales electronice) provenite din Japonia.
Mai mulți producători auto germani s-ar putea vedea obligați, la rândul lor, să își reorganizeze ciclurile de producție în anumite uzine, din același motiv.